چطور دوچرخه را رنگ کنیم ؟ ( آموزش قدم به قدم + نکات تکمیلی )

چطور دوچرخه را رنگ کنیم

یکی از کارهایی که خیلی از دوچرخه سواران به آن علاقه مند هستند، رنگ کردن دوچرخه است. ممکن است بپرسید مگر می‌ شود که خودمان دوچرخه را رنگ کنیم؟ چطور دوچرخه را رنگ کنیم؟ اصلا این کار را کجا انجام دهیم؟ بله شما خودتان نیز می توانید با کمی دقت و کمی حوصله دوچرخه خودتان را رنگ کنید. کافه دوچرخه در ادامه به شما می‌گوید که چطور دوچرخه را رنگ کنید. شما برای این کار نیاز به امکاناتی دارید. به عنوان مثال شما باید در طی مراحلی دوچرخه را آماده کنید و پس از تهیه رنگ و انتخاب مکان مناسب دوچرخه خود را رنگ کنید. ما تمامی این مراحل را با توضیحات به شما آموزش خواهیم داد. به فروشگاه اینترنتی کافه جهت خرید دوچرخه مراجعه کنید و از مدل های به روز و با کیفیت انواع دوچرخه دیدن فرمایید.

سرفصل های مقاله

  • آموزش جامع رنگ کردن دوچرخه
  • آماده سازی دوچرخه
  • خریدن رنگ
  • چسب زدن
  • انتخاب محل مناسب برای رنگ کردن دوچرخه
  • اسپری کردن رنگ

آموزش جامع رنگ کردن دوچرخه

ممکن است باشد که شما برای اولین بار است که می‌خواهید دوچرخه را رنگ کنید. پس لازم است که قبل از آن کمی تمرین داشته باشید. اگر می خواهید دوچرخه‌تان را رنگی کنید که شبیه رنگ کنونی آن نیست حتماً باید این تمرین را قبل از رنگ کردن دوچرخه انجام دهید. برای تمرین رنگ کردن می‌توانید از وسایل کهنه یا ارزان قیمت مانند لوله یا هر جسم دیگری که خراب شدن آن اهمیتی ندارد، استفاده کنید. آن وسیله را رنگ کنید و تا جایی تمرین را ادامه دهید که نتیجه ی دلخواه حاصل شود. باید دوچرخه تان را آماده کنید و کارهای لازم را انجام دهید تا بتوانید دوچرخه را رنگ کنید. 

آماده سازی دوچرخه

مطمئن شوید که دوچرخه‌تان برای رنگ شدن آماده است. برای این کار فریم یا قاب لوله ای دوچرخه خود را با الکل و حوله ای که پرز نداشته باشد، تمیز کنید. به این نکته توجه کنید که کمترین و کوچکترین آلودگی نباید روی فریم دوچرخه شما وجود داشته باشد. اگر آلودگی روی فریم دوچرخه وجود داشته باشد در نهایت رنگ آمیزی تمیزی نخواهید داشت. پس کاملاً فریم را تمیز کنید. روی فریم سنباده نیز بکشید اما این بستگی به نوع جنس دوچرخه شما دارد. اگر جنس بدنه دوچرخه شما از آلومینیوم، کربن و یا استیل است دست نگه دارید و این کار را انجام ندهید اما اگر دوچرخه شما از جنس‌های نام برده شده نیست، می توانید به آرامی سنباده ملایمی روی بدنه بکشید. اگر می گوییم که روی فریم دوچرخه خود سنباده بکشید به خاطر این است که رنگ راحت تر روی بدن بچسبد و کار شما تمیز تر در بیاید. می توانید برای این کار از سنباده ورقه ای ۱۰۰۰ یا سنباده ورقه ای ۱۵۰۰ استفاده کنید. این ورقه های سمباده سطح فریم دوچرخه شما را فقط کمی زبر می کنند و همین باعث می شود که رنگ به خوبی به آن بچسبد. در نهایت این نکته را فراموش نکنید که در سمباده کشیدن بسیار دقت کنید و سنباده را به آرامی روی فلز بکشید تا قسمت هایی از فلز از بین نرود. 

خریدن رنگ

حالا که دوچرخه شما برای رنگ شدن آماده است باید رنگ را تهیه کنید. فراموش نکنید که مهمترین بخش در انتخاب رنگ این است که رنگ شما باید با کیفیت باشد. اگر می پرسید چرا کیفیت رنگ مهم است و می‌گویم مهمترین بخش انتخاب رنگ کیفیت آن است، باید در جواب به شما بگوییم که رنگ های با کیفیت دوام بسیار بیشتری دارند. اسپری های رنگ کم فشار برای رنگ کردن دوچرخه بسیار مناسب هستند. رنگ از این اسپری‌ها به آرامی و آهسته بیرون می آید و همین موضوع باعث می شود که شما راحت تر بتوانید دوچرخه را رنگ کنید زیرا کار کردن با این نوع اسپری ها که آهسته رنگ را بیرون می دهند، بسیار ساده است. مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که رنگ ها را با برندها و مارک‌های مختلف انتخاب نکنید. دلیل آن، این موضوع می باشد که رنگ‌های برند ها و کارخانه های مختلف ممکن است با هم واکنش ضعیفی بدهند و همخوانی نداشته باشند.  

چسب زدن

به یاد داشته باشید که برخی از قسمت‌های دوچرخه شما نباید رنگ شود؛ پس حتماً آن قسمت ها که نباید رنگ شوند را با یک نوار چسب، چسب بزنید و بپوشانید.
اگر علاقه دارید که طرحی را روی بدنه دوچرخه خود بکشید، می توانید به روش های مختلف نوار چسب را روی بدنه دوچرخه بچسبانید و به همین وسیله طرح زیبایی روی دوچرخه ایجاد کنید. نکته مهم در این مورد این است که حتماً قبل از این که چسب را روی فریم دوچرخه بزنید، از این موضوع مطمئن شوید که رنگ لایه‌ی اول کاملا خشک شده است بعد چسب را بچسبانید.

انتخاب محل مناسب برای رنگ کردن دوچرخه

دوچرخه خود را در مکانی و طوری تنظیم کنید که در هنگام رنگ کردن مجبور نشوید که آن را با دست نگه دارید. یکی از راه هایی که می توانید اجرا کنید این است که یک میخ بلند به دیوار بزنید و دوچرخه را به آن آویزان کنید. البته به هیچ عنوان فراموش نکنید که روی دیوار از قبل روزنامه یا پارچه و یا کاغذهای بزرگی بچسبانید تا دیوار شما رنگی نشود. حالا دیگر نوبت رنگ کردن دوچرخه رسیده است. 

اسپری کردن رنگ

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که حدود ۳ دقیقه اسپری رنگ را به خوبی تکان دهید. در این مرحله باید دستورالعمل استفاده از اسپری رنگ خود را بخوانید. طبق همان دستورالعمل از رنگ استفاده کنید. دستورالعمل به شما نشان می دهد که فاصله اسپری کردن باید چقدر باشد. در حالت کلی معمولاً اسپری ای که قابلیت رنگ کردن دوچرخه را دارد، باید کمی نزدیک تر از رنگ های دیگر نگه داشته شود. این نکته را فراموش نکنید که اول باید یک لایه به طور یکنواخت روی دوچرخه بزنید. فراموش نکنید که وقتی می خواهید لایه های بعدی را رنگ کنید، صبر کنید تا لایه قبلی کاملا خشک شده باشد. پس از اینکه کاملاً رنگ ها خشک شد چسب ها را بکنید و از دوچرخه خود استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

با هم مروری کردیم که چطور می توانیم یک دوچرخه را رنگ کنیم. مراحل آن را با دقت برای شما توضیح دادیم. این نکته را نیز به آن مراحل اضافه کنید که فراموش نکنید که روزی که دوچرخه را رنگ می کنید، خشک و آفتابی باشد. روزی که دوچرخه تان را رنگ کنید رطوبت باید بسیار پایین باشد. با انجام تمامی مراحل با دقت کافی و لازم در نهایت شما یک دوچرخه خوشرنگ و زیبا خواهید داشت. می‌توانید برای دیدن انواع دوچرخه های به روز، با کیفیت و زیبا به فروشگاه اینترنتی کافه دوچرخه مراجعه فرمایید. شما تا به حال دوچرخه خود را رنگ کرده اید یا قصد انجام این کار را دارید؟ 

amir
ارسال دیدگاه