فواید و معایب دوچرخه سواری از نگاهی دیگر

فواید دوچرخه سواری تقریبا به‌فراوانی مسیرهایی است که می‌توانید با دوچرخه آن‌ها را طی کنید. اگر تردید دارید که دوچرخهٔ خود را از انباری بیرون بیاورید یا نه، ۱۵ مورد از فواید دوچرخه سواری را که برایتان گرد آورده‌ایم بخوانید تا مطمئن شوید که دوچرخه‌سواری بهترین کار دنیاست! با ما همراه باشید.

 

دوچرخه سواری ورزش در دسترس و کارآمدی است که به سلامتی قلبی عروقی و افزایش تندرستی کمک می کند اما یک ورزش بدون اشکال نیست. شدت فعالیت کم و دوستانه بودن این فعالیت باعث شده که دوچرخه سواری به یک ورزش پرطرفدار و لذت بخش تبدیل شود.

سرمایه گذاری بر خرید دوچرخه و قابلیت اجرا

 

 

مزیت:

دوچرخه سواری فعالیتی است که اکثر مردم از کودکی می اموزند حتی اگر شما سالهاست که دوچرخه اما حافظه ماهیچه های شما توانایی این را دارند که دوباره به روال گذشته بازگردند. اغلب مبتدیان دوچرخه سواری به اسانی میتوانند این توانایی را یاد بگیرند حتی این توانایی میتواند همراه با اماده سازی از طرف دوچرخه سواران با تجربه باشد.
راحتی و آسایش در ورزش یکی از مهم ترین مزیت های دوچرخه سواری است. شما میتوانید با هریک از اعضای خانواده تان از مادربزرگ گرفته تا بچه ی پنج ساله و یا حتی با دوستانتان دوچرخه سواری به صورت مسابقه ای هیجانی داشته باشید. افرادی که به درد مفاصل دچار هستند و یا آنهایی که اضافه وزن دارند ممکن است با دوچرخه سواری احساس راحتی بیشتری داشته باشند تا نسبت به زمانی که به انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع یا بسکتبال و … مشغول می شوند، چراکه دوچرخه سواری فشار کمتری روی کمر، باسن، زانو، قوزک پا می آورد. راحتی و آسایش دوچرخه سواری ممکن است شما را وسوسه کند که کنار ساحل با دوچرخه گشت بزنید.

عیب:

یک جنبه منفی دوچرخه سواری هزینه های بالای احتمالی این ورزش است. شما میتوانید از یک دوچرخه دست دوم با هزینه نسبتا کمتر استفاده کنید. اما اگر یک دوچرخه اخرین سیستم بخواهید باید آماده باشید که هزینه ای بیش از 1 میلیون و یا بیشتر بپردازید. همچنین کلاه ایمنی، سرعت سنج، دنده، شلوارک، بطری اب میتواند در افزایش قیمت تاثیر داشته باشد. اگر میخواهید هزینه کمتری بپردازید داشتن حداقل امکانات (دوچرخه و کلاه ایمنی) کافی است.
دوچرخه سواری همچنین یک ورزش وابسته به آب و هواست. هوای سرد، بارانی، برف و یخبندان باعث میشود که درخانه بمانید. اقلیم هایی با هوای گرم و برخوردار از روزهای آفتابی بهترین و مناسب ترین موقعیت ها برای دوچرخه سواری در بیرون هستند. اگر هوا آلوده است شما میتوانید دوچرخه را به یک وسیله آموزشی خانگی تبدیل کنید و روی این دوچرخه ساکن رکاب بزنید. اما این فعالیت به اندازه زمانی که در بیرون از منزل دوچرخه سواری میکنید ارزش ندارد.
admin
ارسال دیدگاه